Helt kaos i backen!!

Hejhej! 
Nu sitter jag och har precis gjort iordning mig. Vi ska gå på restaurang med alla som är här. 
Så det blir ju kuligt.
 
Men idag har vi varit i Hammarstrand och åkt skidor, det var as kul och gud vad mycket vi åkte haha! Jag vet inte hur många gånger jag åkt ner. 
MEN bland de sista åken så åkte jag ner och förbi två stycken vuxna killar. Sen åkte jag ner helt normalt till borsan som hade åkt lite i barnbacken , då stog vi där och pratade lite. Sen så de där killarna där uppe som jag åkte förbi , de var nära på att åka in i varandra längst ner i backen typ. Men de gjorde dem inte. Istället ramlade en av de vuxna ner på marken typ och fick staven rakt i ansiktet vid ögat och åkte ner på marken. Efter att mannen ramlat så låg han bara där och jag ba guud? Men då kom en kvinna som var mannens syster och kollade om han mådde bra. Hon frågade honom om hur det var och så. Hon fick inget svar , han svarade inte, han var helt borta. Alltså medvetslös. Då ropade kvinnan mot oss typ HJÄLP!! HJÄÄLP!!! HJÄÄLP!!!! Flera gånger så pappa sprang snabbt fram dit och hjälpte till. En av de som vi är hos här i jämtland är läkare , så pappa ringde honom och frågade hur han skulle göra. Allt han sa gjorde pappa på mannen som låg medvetslös. Samtidigt som pappa ringde så ringde systern till mannen till ambulansen som kom efter en stund. Han blödde i ansiktet. Asså gud vad skakis man blev. Efter några minuter vaknade han men var as borta och allt. Han kom inte ihåg att han ramlat eller något. Mannen som ramlat hade flera barn som var super ledsna som vi fick trösta. Tyckte så synd om barnen. Tänk att se sin pappa ligga medvetslös.! Usch vad hemskt. Men han fick en ordentlig hjärnskakning typ eller vi vet inte. Men vi tog deras nummer så vi kan ringa dem senare och se hur det är med honom.
 
Asså det är ganska svårt att förklara och så med att skriva "kvinnan" och "mannen" haha men hoppas att ni förstår. Det var iaf sjukt läskigt och jag blev jätte rädd. Så jag vågade typ inte åka igen sen , så sjuk skakis!
 
Pappa gjorde iaf en stor insats som han ska vara nöjd med! Mannen hade nog inte mått lika bra om pappa inte hjäpt till tror jag! Så bra gjort dady! Haha! ;) 
Jaa det var min lilla historia haha! 
 
Hoppas ni haft en jätte bra dag! 
 
Men nu måste vi åka, vi åker typ skoter dit haha! 
 
 
Opassande bild men jag hittade inge bra haha!
 
Pusspuss! ♥

Kommentarer
Postat av: Melina<3

Men shiiit :O Hoppas "mannen" har blivit bättre hahah<3

2013-01-04 @ 18:58:21
URL: http://melina.blo.gg
Postat av: Papsen

Ja det var verkligen en otäck olycka! Mannen röntgades på Östersunds sjukhus. Han hade hjärnskakning och fick ligga kvar för observation över natten. Skulle tro att han får åka hem till sin familj idag, d v s dagen efter olyckan.

2013-01-05 @ 08:29:14
URL: http://filippaa.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0