Coolt recept! ♥

Kolla vilket roligt och gott recept jag hittade på en blogg! Jag älskar ju chokladbollar och om ni också gör det så är det här något för er!!! :D ♥
Cakepops - ca 20 st

1 paket Ballerina kladdkaka
50 gr Philadelphiaost
100 gr mörk choklad (70%)
Strössel (valfritt, man kan även använda hackade nötter).

Blanda kakorna och philadelphiaosten i en mixer tills det blir en jämn smet. Rulla sedan små bollar och låt stelna i kylen (eller frysen någon minut). Smält choklad över ett vattenbad. Doppa varje cakepop-pinne i chokladen och tryck i varje boll. Sätt i kyl/frys igen. Chokladen fungerar som fixering så att cake-bollen inte ramlar av. Doppa sedan hela cakepopen i den smälta chokladen och dekorera med valfritt strössel. Jag valde en som är lätt att äta (många strössel är ju så stenhårda) med jordgubbssmak. Låt stelna i kylen tills de ska serveras. Dekorera gärna med ett sidenband och ställ i en behållare med socker!!  Ska nog prova detta recept imorgon eller någon annan dag för det verkar skit gott! Här är lite bilder på hur dem kan bli och vad man behöver:

















Tog dem här bilderna från en grym blogg när ni kan läsa om nästan allt! Gå in här
och få alla möjliga tips: www.kellybiddle.se <3 Här hittade jag receptet!

Värt att prova ellerhur? ♥ Puss!♥

Kommentarer
Postat av: karro

Jag har gjort cakepops förut, det är sååå gott! <3

2012-02-26 @ 11:28:43
URL: http://mooodeeet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0